Sport

PvdA-GroenLinks geeft gezondheid, sport en cultuur voorrang en werkt aan een gemeente waar iedere inwoner trots op is. Hierbij staan kernwaarden zoals samenwerking, vertrouwen en solidariteit centraal. Het gaat niet om geld, instituties en organisaties, maar om de mensen zelf. We investeren in preventie in de breedste zin van het woord. We geloven in de kracht van sport, cultuur en willen dat iedereen hieraan mee kan doen! Gezondheid gaat verder dan niet ziek zijn. Zorg, welzijn, wonen en een gezonde, groene leefomgeving gaan hand in hand. De gemeente kan geen mentale of fysieke beperkingen wegnemen of ziektes genezen. Maar de gemeente kan wél hulp en adequate zorg bieden, zorgen dat mensen zo lang mogelijk in hun eigen buurt kunnen blijven wonen, sporten en bewegen en sociale cohesie in wijken en buurten versterken door een ruim aanbod aan collectieve voorzieningen. PvdA-GroenLinks Best zet zich in voor een fijne samenleving waar iedereen kan genieten van toegankelijke zorg, sport, kunst en cultuur.
  1. Sport en bewegen moet voor iedereen toegankelijk zijn. De  voorzieningen houden we op peil en we halen drempels weg voor  mensen om te gaan sporten en bewegen; de Schoolsport Olympiade  blijft behouden.
  2. Het buitenbad ‘De Dolfijn’ blijft open.
  3. De gemeente ondersteunt sportverenigingen en culturele instellingen,  die actief werk maken van diversiteit en integratie
  4. We bezuinigen niet op sport- en culturele voorzieningen.
  5. We bevorderen deelname aan sport voor kinderen van niet draagkrachtige ouders.
  6. De subsidie aan sportverenigingen en cultuurinstellingen is bestemd  voor het in stand houden van de infrastructuur (gebouwen en  terreinen) en de uit te voeren activiteiten.

Waar ben je naar op zoek?